Ako na silnú imunitu? Jedzte týchto 5 potravín, bohatých na vitamín C

Vitamín C, alebo kyselina askorbová,  je snáď najznámejší vitamín a stojí na poprednom mieste v boji proti ochoreniam. Posilnenie imunity však nie je všetko, čo „céčko“ dokáže. Pomáha vstrebávať ťažké kovy, odplavuje toxíny, stará sa o zdravie zubov a ďasien. Vitamín C je teda dôležitý pre celkové zdravie. Prevažná časť živých organizmov dokáže produkovať vlastnú kyselinu askorbovú.  To ale pre nás neplatí a preto musíme vyhľadávať externé zdroje.

Ak teraz vidíte citrón, nie ste jediný. Kyslé ovocie automaticky spájame s vitamínom C. A to aj napriek tomu, že v porovnaní s inými druhmi ovocia a zeleniny obsahuje skromný podiel „céčka“.

Šípky

Šípky sú v našich končinách hojne rozšírené a poznáme ich všetci. Možno ste ale netušili, že práve drobné červené plody obsahujú najviac vitamínu C. A to konkrétne 800 až 1200 mg na 100 g. Vyberte sa teda pred zimou do prírody a nazbierajte poriadnu zásobu šípok. Keď začnú útočiť vírusy, šípkový čaj posilní obranyschopnosť a zaženie choroby.

Kiwi

Chlpaté ovocie v sebe ukrýva oveľa viac ako šťavnatú dužinu. Kiwi je bohaté na vlákninu, minerály a v dvoch kusoch nájdete 130 mg vitamínu C. Čo je oveľa viac ako obsahuje citrón. Kiwi je zároveň skvelý antioxidant a okrem posilnenia imunity s týmto ovocím zbavíte telo toxínov.

Paprika

Aj zelenina má svojich zástupcov, bohatých na vitamín C. Jeden hrnček čerstvej červenej papriky obsahuje približne 190 mg kyseliny askorbovej. Zelená paprika nie je o veľa horšia a telu dodá 120 mg dôležitého vitamínu.

Brokolica

Brokolica je veľmi populárna v kuchyni a okrem skvelej chuti vyniká obsahom prospešných látok. Stačí zjesť 100 g a máte pokrytú odporúčanú dennú dávku vitamínu C. Okrem toho do tela dostanete vlákninu, draslík a vápnik. Brokolica je skvelá v rámci chudnutia, odplavuje toxíny a posilňuje srdce.

Petržlenová vňať

Voňavá bylinka obsahuje v 100 g úctyhodných 130 mg vitamínu C. To je o celých  80 mg viac ako má citrón. Avšak také veľké množstvo ťažko zjete na posedenie. Snažte sa preto petržlenovú vňať zakomponovať do jedla. Skvelo dochutí polievku, nátierku aj smotanový dresing a ozdobí každú prílohu.

Článok zverejnený v kategórií Zdravie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *