Ako zlepšiť pamäť a sústredenie?

Ako zlepšiť pamäť a sústredenie?

Pamäť funguje ako úložisko informácií a to má svoje kapacity. Je prirodzené, že čas od času na niečo zabudnete, no sú situácie, kedy potrebujete aby pamäť fungovala ako hodinky. Pamäť ide ruka v ruke s koncentráciou. Ak nie ste sústredený, veľa vecí vám uniká a ťažko si niečo zapamätáte. Keď chcete zlepšiť pamäť a sústredenie, musíte trénovať mozog a zabezpečiť mu dostatočnú výživu.

Nedovoľte mozgu zlenivieť

Ako dieťa ste sa neustále učili niečo nové a mozog mal pravidelný tréning. Preto ste si všetko ľahko zapamätali. Stimulácia je pre mozog veľmi dôležitá. Ak nemá tréning, zlenivie a nefunguje správne. Je dôležité, aby ste mozog pravidelne zaťažovali. Či už učením cudzieho jazyka, riešením rébusov, hlavolamov, čítaním kníh alebo hraním logických hier.

Mozog potrebuje „reset“

Počas spánku neoddychuje iba telo ale aj mozog. Možno máte pocit, že niekoľko hodín spánku je dostatočných, no opak je pravdou. Mozog potrebuje 7 až 8 hodín na regeneráciu. Iba tak budete schopný vnímať dianie okolo seba, sústrediť sa a pamätať si dôležité informácie. Do postele choďte s pokojnou mysľou. Televíziu vypnite skôr, minimálne dve hodiny pred spaním nejedzte, osvojte si pravidlá spánkovej hygieny a riešenie problémov odložte na ráno.

Dajte mozgu najesť

Dostatočná výživa je pre mozog nevyhnutná. Zlé stravovacie návyky a bujarý životný štýl mozgu neprospievajú. Namiesto polotovarov a ťažkých jedál siahnite po potravinách, ktoré obsahujú pre mozog dôležité látky.

  • Ženšen – je považovaný za najzdravšiu rastlinu na svete. Podporuje správnu funkciu mozgu, čím prispieva k lepšej pamäti, sústredeniu, odbúrava stres a potláča únavu.
  • Zázvor – známy svojimi protizápalovými účinkami dodáva telu energiu a zlepšuje vitalitu.
  • Horká čokoláda – navodzuje pocit šťastia a tým pomáha eliminovať stres, podporuje koncentráciu a obsahuje látky, zvyšujúce mozgovú činnosť.
  • Kurkuma – prispieva k optimálnej činnosti nervovej sústavy, podporuje duševnú rovnováhu a zbavuje organizmus od škodlivých látok.
  • Tekvicové semienka – sú bohatým zdrojom minerálov. Napríklad horčík, dôležitý pre pamäť a koncentráciu alebo zinok, ktorého nedostatok je rizikovým faktorom pre vznik neurologických ochorení.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *