Biotin

Biotín

Vitamín B7, známy aj pod názvom biotín, sa často označuje aj za vitamín krásy. Dôvodom je aj to, že je kľúčový pre rôzne procesy prebiehajúce v organizme. Od podpory metabolizmu až po lepší rast vlasov – biotín je naozaj všestranným pomocníkom, ktorý by vo vašej strave rozhodne nemal chýbať.

Zdroje

Dosiahnutie minimálnej potrebnej hladiny vitamínu B7 nie je veľmi náročné. Totižto je produkovaný mikroflórou v tráviacom trakte. Aby ste ale zaručili, že ho telo bude mať dostatok, môžete jesť viac vajíčok (konkrétne žĺtkov), orechov, obilnín, ovocia a zeleniny a tiež piť viac mlieka. Ako môžete vidieť, nachádza sa v potravinách, ktoré väčšina ľudí bežne konzumuje. Ak si ale aj napriek tomu nie ste istí, či ho máte dostatok, nájdete ho vo výživových doplnkoch.

Účinky biotínu

Je to jeden z tých vitamínov, ktoré sa podieľajú na celkovej správnej funkcii organizmu. Preto sa považuje aj za vitamín krásy – jeho dostatočný príjem vám zaručí pekné, lesklé vlasy a zdravo vyzerajúcu pleť. Okrem toho je dôležitý pre metabolizmus, reguláciu hladiny cukru v krvi, správnu funkciu svalstva a imunitu.

Príznaky nedostatku

Bohužiaľ, príznaky nedostatku tohto vitamínu sú veľmi rôznorodé. Je to spôsobené tým, že napomáha k správnej funkcii skoro celého organizmu, takže keď ho nie je dostatok, objavia sa problémy na viacerých miestach. Krehké, lámavé vlasy a nechty, rôzne zmeny na koži, bolesti a kŕče svalov, nechuť do jedla a dlhodobý pocit únavy sú len niektoré z príznakov.

V prípade, že ste na v článku našli niečo, čo vás trápi a môže naznačovať nedostatok biotínu, navštívte svojho lekára. Ak to je naozaj iba problém s nízkym príjmom vitamínov, určite vám navrhne výživové doplnky a potraviny na doplnenie. Pamätajte ale na to, že vždy sa za príznakmi nedostatku vitamínu môže schovávať nejaký vážnejší zdravotný problém, takže lekára určite treba navštíviť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *